JABŁONNA. Inwestycje drogowe. Spotkanie ws. rozbudowy obwodnicy Jabłonny

2025-06-29 10:33:43

Spotkanie z projektantami nowego odcinka obwodnicy Jabłonny (II etap), 17 czerwca 2025 r. w Domu Ogrodnika, cieszyło się dużym zainteresowaniem. Przedstawiona koncepcja nie jest jeszcze ostateczna, ale już budzi KONTROWERSJE.

Nowy odcinek (ostatni) będzie przedłużeniem już istniejącej obwodnicy od ronda im. Biskupów Płockich do ronda im. Hrabiego Maurycego Potockiego herbu Pilawa, czyli od marketu budowlanego Obi do drogi wojewódzkiej nr 630 (ulicy Modlińskiej).

Co projektują?

Firma Europrojekt Gdańsk S. A. projektuje cały układ drogowy z czterema węzłami komunikacyjnymi:
– Wyspa centralna z dotychczasowym rondem koło OBI w Jabłonnie (poziom – 0) dla obsługi Drogi Krajowej 61 i ruchu lokalnego oraz estakada nad nim – (poziom 1) tranzyt z DK61 do DW 630 (kierunek Nowy Dwór Mazowiecki);
– Skrzyżowanie nowego odcinka DW630 z ul. Cichą w sąsiedztwie Medycznego Centrum Zabiegowo Rehabilitacyjnego w Jabłonnie, dla obsługi ruchu lokalnego;
– Rondo turbinowe 1 – w sąsiedztwie stacji paliw HUZAR, skrzyżowanie w ruchu okrężnym DW630 z Drogą Powiatową 1820W (ul. Chotomowska) dla obsługi ruchu powiatowego, lokalnego i wojewódzkiego;
– Rondo turbinowe 2 – skrzyżowanie w ruchu okrężnym nowej DW630 z istniejącą drogą DW630 oraz ul. Modlińską przy ścianie Lasów Chotomowskich dla obsługi ruchu wojewódzkiego, powiatowego i lokalnego.

Od Obi do Chotomowskiej

Z przekazanych przez projektanta – firmę Europrojekt Gdańsk S. A., informacji wynika, że nowy odcinek obwodnicy od drogi krajowej nr 61 (rondo przy OBI) do ul. Chotomowskiej będzie drogą dwujezdniową mającą po dwa pasy w każdą stronę. Planowana jest tam estakada nad rondem dla tranzytu z DK61 do DW 630 (kierunek Nowy Dwór Mazowiecki).

Od Chotomowskiej  do Modlińskiej

Natomiast odcinek od ul. Chotomowskiej do drogi wojewódzkiej DW 630 będzie drogą jednojezdniową z jednym pasem w każdą stronę z pozostawioną rezerwą pod ewentualną przyszłą rozbudowę do przekroju po dwa pasy w każdą stronę. Po obu stronach nowej obwodnicy mają powstać chodniki i ścieżki rowerowe.

Kontrowersje

Wśród mieszkańców, o czym wspominaliśmy wczesniej, kontrowersje budzi rozmieszczenie oraz długość ekranów akustycznych. Nie mniej kontrowersyjne są rozwiązania drogowe, jakie zaproponowano w rejonie ul. Królewskiej. Podczas spotkania projektanci podkreślali, że przedstawiona koncepcja nie jest jeszcze ostateczna, i że uwagi mieszkańców są analizowane i mogą być w pewnym stopniu uwzględnione w końcowym projekcie.

WD

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *