Ogromne utrudnienia na DK61: Koszmarne KORKI na DK61 w okolicy ronda w Zegrzu Południowym

2024-11-27 10:26:24

GDDKiA 18 listopada wdrożyła czasową organizację ruchu na przebudowywanej DK61 w rejonie ronda w Zegrzu. Zamknięte zostały lewe pasy ruchu obu jezdni na odcinku pół kilometra. Oszacowano, że prace zakończą się do kwietnia 2025 r.

Wykonawca DK61 przebudowuje sieć kanalizacyjną, która znajduje się w pasie rozdziału, dlatego też musiał zamknąć lewe pasy ruchu na krajówce. Utrudnienia mają potrwać aż do kwietnia 2025 r. Mieszkańcy są załamani taką organizacją ruchu. W komunikacie GDDKiA poinformowała również, że informacja o zwężeniu została przekazana do władz lokalnych (UG Wieliszew, UG Nieporęt, UG Legionowo) na 10 dni przed planowanym wdrożeniem zmian. Jak twierdzi organ, celem takiego działania jest upublicznienie informacji mieszkańcom.

Co dalej z drogą krajową?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że w miejscu obecnego ronda w Zegrzu powstanie węzeł. Aby go wybudować konieczne będzie przełożenie ruchu na tymczasowe rondo. To kolejna zmiana w organizacji ruchu, której wdrożenie planowane jest wiosną 2025 r. GDDKiA zapewnia, że wykonawca przy rozbudowie DK61 na odcinku Legionowo — Zegrze Południowe zaplanował tak prace, aby utrudnienia występowały etapowo i możliwie na jak najkrótszych odcinkach. Jego obowiązkiem wynikającym z zapisów kontraktu jest zapewnienie ciągłości ruchu na DK61.

Utrudnienia potrwają dłużej?

Jak wynika z informacji przedstawioną przez Generalną Dyrekcję, w rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy. Oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Terminy wynikające z umowy mogą zostać przesunięte w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji umowy nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły mu one prowadzenie robót. – Przewidujemy, że roboty zostaną zakończone z końcem 2026 r. – mówią przedstawiciele GDDKiA.

Mieszkańcy mają plan na zmniejszenie utrudnień

Od zdruzgotanych ogromnymi utrudnieniami na DK61 mieszkańców otrzymaliśmy informacje, że kontaktowali się z GDDKiA w sprawie wyznaczenia alternatywnej trasy. Chodzi o połączenie parkingu przy PKP Zegrze Południowe z ul. Rybaki. Wyznaczenie takiego skrótu pozwoliłoby uniknąć nawrotki na rondzie. Generalna Dyrekcja poinformowała mieszkańców, że taką propozycję należy skierować do Urzędu Gminy Nieporęt, na którego obszarze znajdują się parking i ul. Rybaki. Nasi rozmówcy zwrócili się również z zapytaniem, czy jest możliwe usprawnienie ruchu np. dodatkowe pasy, otwarcie 2 nitek rano i wieczorem. GDDKiA jednak twierdzi, że nie może się na to zgodzić z uwagi na bezpieczeństwo zarówno pracowników budowy jak i użytkowników drogi,

Ma być szeroko i wygodnie

Przypomnijmy, po zakończeniu prac kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Ponadto zrealizowane zostaną również drogi dojazdowe do obsługi terenu bezpośrednio przyległego do drogi. Na skrzyżowaniach wybudowane będą, 2 sygnalizacje świetlne, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu, na skrzyżowaniu z DW631, powstanie węzeł. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika i ścieżki pieszo-rowerowej. Droga zostanie także wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Paulina Nowicka

Komentarze

4 komentarze

  1. korek gigant w Zegrzu 2025 2026 a wystarczy lokalna lub chociaż lewoskręt na Serock odpowiedz

    zasadne i pilne byłoby przy aktualnych pracach na DK 61 zbudować brakujący odcinek drogi lokalnej 900 mb od węzła Rybaki do ronda w Zegrzu Południowym. W planach zagospodarowania Zegrza z każdej z tych działek z których dziś jest bezpośredni wyjazd na DK61, jest wydzielony fragment działki, tak jakby pod drogę lokalną, która do dziś z niewiadomych przyczyn, nie powstała.
    Droga lokalna od węzła Rybaki do ronda obsłużyłaby 8 poniższych wjazdów i wyjazdów, dziś bezpośrednich wprost na drogę krajową SZYBKIEGO ruchu DK61:
    1. wyjazd bezpośrednio na DK61 z działki Panów budowlańców przy węźle Rybaki
    2. wyjazd bezpośrednio na DK61 z Motelu Malibu
    3. wyjazd bezpośrednio na DK61 z parkingu ZTM autobus 705
    4. pierwszy wyjazd bezpośrednio na DK61 z parkingu SKM ul. W. Polskiego
    5. drugi wyjazd bezpośrednio na DK61 z parkingu SKM
    5. trzeci wyjazd bezpośrednio na DK61 z parkingu SKM (parking w dołku)
    6. wyjazd bezpośrednio na DK61 z Hotelu Mario
    7. wyjazd bezpośrednio na DK61 z Biedronki i marketu w budowie
    8. wyjazd bezpośrednio na DK61 ze stacji paliw i warsztatu
    Wszystkie 8 wyjazdów to wyjazdy bezpośrednie na drogę szybkiego ruchu i to na odcinku 900 metrów, czyli co średnio 100 metrów mamy wyjazd na drogę szybkiego ruchu DK61, na której w Państwa opinii nie dopuszczalne jest spowalnianie ruchu aut przez tak częste wyjazdy.
    Wielokrotnie w tym temacie wypowiadała się Wasza Pani Rzecznik na łamach Gazety Powiatowej, że droga krajowa DK61 – droga szybkiego ruchu, kategorycznie nie może być spowalniana przez tak dużą i częstą ilość bezpośrednich wyjazdów na tak krótkim odcinku.
    Na chwilę obecną, żeby rozładować korek gigant w Zegrzu wystarczy zainwestować w 1 sygnalizator świetlny i zdemontować pachołki pomiędzy jezdniami na DK61 vis a vis Pizzerii w Zegrzu. W tym miejscu ruch i tak spowalnia przejście dla pieszych w obie strony. Poza tym osoby wyjeżdżające falowo z S4 i jadące niepotrzebnie na rondo w Zegrzu tworzą na rondzie niepotrzebnie korki, czynią to tylko dlatego bo nie mają alternatywy w postaci wyjazdu z parkingu przy ul. Wojska polskiego od razu na DK61 w lewo na Serock.
    Musi, aż dochodzić do takich kuriozalnych sytuacji, żeby zobaczyć jak ten wyjazd na Serock jest niezbędny i ile tematów rozwiąże teraz i w przyszłości. A będzie jeszcze bardzo wiele takich sytuacji, gdzie dalszy brak tego skrętu na Serock, od razu w lewo na DK 61 będzie paraliżował ludzi na drodze krajowej jeszcze bardzo wiele razy. Dojdzie nawet do bardzo nieprzyjemnych zdarzeń typu wypadki drogowe, które sparaliżują auta w Zegrzu, a ludzie będą tkwić w potwornych korkach, w upale np. latem bez możliwości powrotu do Serocka.
    Jest to sprawa nader ważna i bardzo potrzebna do sprawnej komunikacji na DK61 i co najważniejsze na rondzie w przeciwnym razie czeka wszystkich 2 lata stania w korkach.

  2. Igor odpowiedz

    To jest skandal!!!! Najwyższy czas zrobić czystkę w tej GDDKiA, mieli tyle lat na zaplanowanie tej przebudowy i nic nie zaplanowali. Cały czas są korki. Nie można ani normalnie dojechac do pracy ani wrocić do domu!!!!

    1. Victor odpowiedz

      Igorze, bierz się do dzieła. Poinformuj nas proszę, kto dzięki Tobie wyleciał z GDDKiA. Trzymamy kciuki za powodzenie Twojej misji.

  3. Tomasz odpowiedz

    Najwyższy czas wywalić kogoś z tej Generalnej Dyrekcji Dróg. Tyle lat planowana inwestycja a nie pomysleli i nie przewidzieli rozwiazań na czas budowy. Cały ruch w kierunku Warszawy zparaliżowany i jak czytam bedzie to trwało jeszcze z pół roku. Straszny BLAMAŻ

Skomentuj Igor Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *